top of page

Een miljoenenbedrijf in je uppie

Bijgewerkt op: 26 mei 2020

Kun je het je voorstellen? In je eentje een succesvol bedrijf runnen zonder ook maar enige verantwoording af te leggen aan personeel. Geen lastige personeelsgesprekken voeren, geen administratieve rompslomp en de grootste winst misschien nog wel: je krijgt weer zeeën van tijd die je nu besteedt aan medewerkers om ze te vinden en motiveren.



Helaas. Veel ondernemers verlangen er weleens naar, maar een bedrijf alleen runnen gaat je beperken. Het bouwen van een bedrijf kost vele handjes en die zijn goud waard voor de groei en het bestaansrecht van je onderneming. Bovendien: het bouwen van een succesvol bedrijf in je eentje geeft toch weinig lol?


“Door pieken en dalen te delen en je successen te vieren met gelijkgestemden, geef je jouw unieke ondernemersreis nog meer waarde en betekenis."

Personeel komt al gauw om de hoek kijken. Waar ondernemers uitblinken als generalist met veel verschillende petten op (marketing, productontwikkeling, uitvoering, administratie) zijn specialisten al snel onmisbaar om je onderneming te professionaliseren, capaciteit te geven en die groei die jij voor ogen hebt te kunnen realiseren. En op dat moment start je met het verder bouwen van je bedrijf mét personeel, één van de belangrijkste stappen die je als ondernemer moet zetten.


Hoe zorg je nu voor een team dat zorgt dat jouw bedrijf als een goed geoliede machine draait? De juist persoon op de juiste plek, een fijne werksfeer, voldoende perspectief en goed werkgeverschap. Waar begin je?



Laat je visie in alles doorschemeren


Jouw visie moet voelbaar en zichtbaar zijn in je hele bedrijf, zo ook bij je huidige en toekomstige personeel. Het is zo ontzettend belangrijk om te weten wat je bedrijf vraagt op het gebied van vaardigheden, kennis, competenties en persoonlijkheden, dat het maken van keuzes een stuk gemakkelijker wordt als je dat in kaart hebt. Weten is kunnen, en de enige stap die je nog moet zetten is het ‘doen’.


Je weet nu immers of iemand jouw bedrijf die stap vooruit gaat helpen, of niet. Je weet nu wat deze personen nodig hebben om zich comfortabel te voelen om het maximale te kunnen geven, je weet waarom jij ze nodig hebt en neemt ze mee in jouw koers.

Kortom: start met het in kaart brengen van jouw visie op je onderneming. Spreek je ambitie uit en zorg ervoor dat je de juiste mensen aanspreekt. Dat ze bij je aankloppen omdat ze zich aangesproken voelen om jouw bedrijf naar de volgende stap te helpen groeien.


Ik ben benieuwd of je dan nog in je uppie verder wilt ;-)

bottom of page